Translate

Wednesday 9 December 2015

真正的安息 GENUINE REST

真正的安息
(瑪11:28-30

我祈禱說:「主耶穌,祢紓尊降貴,降生成人,困在巴肋斯坦三十年,實在很不方便。祢的軛怎可能是柔和的呢?祢背起世人的罪債,慘死在十字架上,祢的擔子決不可能是輕鬆的。難道祢不覺得痛嗎?」

有輕微細弱的風聲對我說:「孩子,我的軛是柔的,我的擔子是輕鬆的,因為我懂得安息。」

我抗議說:「主,我們有周末,有法定假期。我們工作的時候有標準工時。難道我們休息不夠嗎?」

主說:「孩子,你沒有留心聽我說話。我不是說休息,我是說安息。當你休息的時候,你的心仍在盤算。這算是安息嗎?」

我說:「主,請教導我如何安息吧,使我永遠不用再勞苦!」

耶穌說:「孩子,我不是已經告訴你,學習我良善心謙嗎?當你像我一樣,謙遜地放下自己的旨意,透過時常祈禱,領會天父的旨意時,我父的平安就可以灌注到你的心靈。到時,你的心靈必得安息,世上任何的桎梏都要變得柔和,世上所有的酷刑都要變得輕鬆,因為我已接收到你所有的軛和擔子,和你一起背負了。」

我說:「我主,我的天主!我感謝祢,讚美祢。亞孟」

生命恩泉


GENUINE REST
(Matthew 11:28-30)

I pray, "Lord Jesus, you condescend to take up human flesh, stuck in Palestine for 30 years. It was truly inconvenient. How can your yoke be easy? You take up the sins of the world and died on the cross. Your burden is definitely not light. Don't you feel painful?"

A still small voice says to me, "Child, my yoke is easy and my burden is light because I know how to rest."

I protest, "Lord, we have weekends, legal holidays. When we work, we have standard working hours. Isn't our break sufficient?"

The Lord says, "Child, you did not pay attention. I did not say break. I said rest. When you take a break, your heart is still calculating. Can this be genuine rest?"

I say, "Lord, teach me how to rest so that I will never have to labour anymore!"

Jesus says, "Child, have I not told you to learn from me, to be gentle and lowly in heart? When you humbly put down your own will like me, and through prayers understand my Father's will, my Father's peace will infuse your soul. Then, your soul will find rest. All shackles in the world will become soft. All tortures in the world will become light because I have taken up all your yokes and burdens and carry them with you."

I say, "My Lord, my God! I thank you, praise you. Amen."

No comments:

Post a Comment