Translate

Friday 11 December 2015

悔改包容乃大智慧 REPENTANT & TOLERANCE IS GREAT WISDOM

悔改包容乃大智慧(瑪11:16-19

要相信天主的慈悲並不容易,不信的人有千百個理由不相信。

若翰洗者宣講悔改,但我沒有甚麼需要改過。我有健康,有穩定的收入,有一個快樂的家庭…若翰的要求太苛刻了。他是個瘋子,是附了魔。避之則吉。

耶穌宣講天國,一個正義和平互愛的世界。可是,在祂的世界裡,我要與親近祂的罪人同飲同食,我吃不消…耶穌太隨便了。祂是個宴樂沉醉的人,是罪人之首。還是與祂劃清界線為妙。

殊不知悔改,敞開我們的心靈,剷除心中的不潔,好能承受天賜的恩寵。不潔的心容不下天父的慈悲。

殊不知包容,不單擁抱別人的缺點,也面對和接納自己的不是。因為天父的慈悲接納所有的罪人,包括我在內。

悔改和包容是大智慧,而祗有智慧纔是正確的,纔是正義的。耶穌基督是智慧的化身,祂的言行把智慧彰顯無遺。我再能找到理由不相信嗎?

主耶穌,請掃除我心中的不潔,把祢的智慧傾注到我的心靈,讓我看見。亞孟。

生命恩泉


REPENTANCE & TOLERANCE IS GREAT WISDOM (Matthew 11:16-19)

It is never easy to believe in the mercy of God. Non-believers have thousands of reasons not to believe.

John the Baptist preached repentance but I have nothing to change. I have health, a steady income and a happy family ... John was too harsh. He was mad, possessed. Better not to get near him.

Jesus preached the Kingdom of God, a world of justice, peace and love. But in his world, we eat with sinners. I cannot stand it ... Jesus is too casual. He is a glutton and drunkard, the head of sinners. Better draw a line between us.

Unbeknownst to non-believers, repentance opens up our hearts, cleanse them of filth to make room for God's grace. An unclean heart cannot contain God's mercy.

Unbeknownst to non-believers, not only does tolerance embrace others' faults but also ours. It is because God's mercy accepts all sinners, including us.

Repentance and tolerance is great wisdom. Wisdom alone is right and just. Jesus is wisdom made flesh. His words and deeds are radiant with wisdom. Can I find any more excuses not to believe?

Lord Jesus, cleanse me of filth in my heart. Infuse my soul with your wisdom so that I can see. Amen.

No comments:

Post a Comment